fixline
15 אוק 20194 דקות
עודכן ב: 17 אוק 2019
אמנים מובילים משתפים את עצות השרטוט שלהם כדי לעזור לכם להתחיל, אז קדימה!
ביקשנו מיוצרים מנוסים לשתף אותנו בעצות השרטוט והרישום הטובות ביותר שיעזרו לכם להתחיל לצייר בביטחון. בכתבה תמצאו 15 טיפים כיצד להתחיל לעבוד. אז הכינו את העפרונות שלכם... ואם אתם זקוקים לעזרה בבחירת העפרונות הנכונים שלחו אלינו הודעה ונשמח לייעץ לכם.
אז הנה מה שאתם צריכים לדעת על רישום:
שימוש בעיפרון המתאים לסוג האיור שלכם חשוב מאוד. קשיות הגרפיט מסומנת בצד העיפרון: עפרונות 'B' הם רכים יותר, 'H' קשים יותר ו- 'HB' יושבים באמצע - יש הבדל גדול בין 4H ל - 4B.
"אני ממליץ להתחיל איפשהו בסולם H כבסיס ואז לסיים בסולם B הכהה יותר", אומר האמן טים פון רודן .
"כשאתם לומדים לצייר כדאי לקחת בחשבון גם שימוש בעפרונות מכניים לצד מסורתיים. עפרונות מכניים בדרך כלל מתאימים יותר לדיוק, ואילו עפרונות מסורתיים נהדרים להנחת שטחי מרקם גדולים."
אם אתם ממקמים את היד קרוב יותר לקצה העיפרון, יש לכם יותר שליטה ודיוק, אך המשיכות כבדות יותר (סימונים כהים יותר). אחיזה בקצה העיפרון תעניק לכם פחות שליטה ודיוק, אך המשיכות קלות יותר (סימונים בהירים יותר).
ישנן שפע של טכניקות רישום שיעזרו לכם להשיג סגנונות ואפקטים שונים כדי ליצור צורה ועומק.
"חשוב להתנסות ולמצוא מה הכי מתאים לך, על מנת לשפר את הסגנון שלך", מסביר פון רודן.
השתמשו בקווים מגוונים, אומרת המאיירת רובינה קאי. "לא כל הקווים שווים. תזוזות עדינות ברוחב ובחושך של הקווים שלכם תיצור רישום דינאמי ומעניין מבחינה ויזואלית. שליטה בסוג הסימון יכולה להיות מסובכת בהתחלה, אך עם תרגול תוכלו ליצור מגוון סימונים שפועלים יחד ליצירת תמונה מגובשת. התנסו בדרגות עיפרון שונות (מ- 3H עד 6B) ובהחזקת העיפרון בזוויות שונות. "
בעת הצללה, השתמשו בחתיכת נייר נוספת מתחת ליד . זה ימזער את המריחות שנגרמות ממגע כף היד על הנייר ומורחת את קווי העיפרון שציירתם. אם אתם ימניים, התחילו להצליל משמאל לימין; אם אתם שמאליים, התחילו מימין ועברו לשמאל.
"אין דבר יותר מתסכל מלנסות לעשות רישום במראה חד ונקי שמאבד את הברק שלו בגלל מריחות מיותרות. השתמשו מדי פעם בכתמים ומריחות לטובתכם כדי להחליק את ההצללה. אתם יכולים לעשות זאת בכמה כלים. אני משתמשת בחתיכה פשוטה של נייר טישו." (ברון קרואס - מאייר)
פון רודן משתמש בארבע טכניקות רישום שונות כדי להגדיר מהם קצוות עצמים: דק, קשה, אבוד ולא מוגדר. קצוות דקים וקשים מעניקים לחפצים גבולות מוצקים. קצוות אבודים מתרחשים כאשר ערכי האובייקט והרקע מתחילים להתמזג זה בזה, כך שהקצה מטשטש ולא מוגדר. הצופים עצמם צריכים לפענח קצוות לא מוגדרים. הוא מציע לבחון את כל ארבעת הסוגים ולשלב אותם כדי ליצור עניין בעבודה שלכם.
אפשר ליצור אפקטים חלקים ומעורבבים בעזרת עפרונות - למשל, בעת ציור שמיים. "לפעמים עדיף שההצללה תהיה פחות רשומה ויותר חלקה ועדינה", אומרת האמנית מריסה לואיס .
"קווי העיפרון לא משתלבים בצורה מושלמת אלא אם כן נזהרים מאוד."
כדי להימנע מניראות השרטוט הראשוני שלכם על גבי הנייר, לואיס משתמשת בטכניקה הזו:
"השתמשו בנייר רזרבי כדי לשרבט דוגמית גדולה של גרפיט רך או עיפרון פחם, ואז השתמשו במקל מיזוג גדול כדי להרים את הפירורים הרכים שנפלו ושישמשו אתכם, המשיכו להשתמש במקל המיזוג והוסיפו שרבוטים נוספים ככל שאתם צריכים יותר חומר."
פחות יכול להיות יותר! כלל 70/30 עוזר לכם ליצור קומפוזיציות יעילות. הרעיון הוא ש - 30 אחוז מהציור הוא המוקד ובו קיימים הפרטים העיקריים, ו -70 האחוזים הנותרים הם מילוי. אזור "פחות מעניין" זה עוזר להפנות את תשומת לב לנושא העיקרי של יצירות האמנות שלכם.
"אני אוהב ציורים סימטריים, אבל הם נראים לעתים קרובות משעממים מדי", אומר קרוס. "דרך טובה למנוע זאת היא להוסיף כמה שינויים עדינים ורק לשמור על הקווים הכלליים סימטריים במקום לשקף ולהכפיל כל חלק קטן. שמירה על כמה אלמנטים א-סימטריים עוזרת להימנע מחזרה משעממת."
רישומים אינם חייבים להיות מציאותיים. עם זאת, חשוב להתמקד ביצירת סקיצות מציאותיות תחילה - בהתחשב באלמנטים כמו תאורה, ערכים, פרופורציות ואנטומיה - לפני שתתנסו במשהו יותר מופשט.
"ברגע שמבינים כיצד ליצור משהו ריאליסטי, הופך להיות קל להפליא ליצור גרסה מסוגננת של אותו אובייקט, במיוחד עבור יצורים ודמויות, לאורך זמן תבחרו בחירות אישיות קטנות לכאורה לגבי הביצוע בפועל של היצירה וזה מה שיעזור לכם לבנות בהדרגה את הסגנון שלכם."
ניגודיות עוזרת לכוון את עין הצופה בתוך הציור. כשאנשים מדברים על ניגודיות הם בדרך כלל מתייחסים להבדל בין האזורים הבהירים והחשוכים. עם זאת, ניתן ליצור גם ניגודיות בגוון, רוויה, צורה, מרקם, קצוות, פרופורציה וכן הלאה.
"ניגודיות גבוהה תמשוך תשומת לב", מדגיש פון רודן. "אני ממליץ להציב את הניגודיות הגבוהה ביותר באזור המיקוד שלכם. ניתן להוסיף ניגודיות על מנת להבחין בין נושא לנושא שונה בציור."
"השימוש בקווים לא סדירים בעת הצללה מוסיף דינאמיות רבה לשרטוט שלכם," אומר בומבה. "אם אתם רוצים ליצור דיוקן רענן וייחודי, רישום ארכיטקטורה או יצירה של קונספט מסויים, אתם בהחלט צריכים לנסות את הטכניקה הזו."
במקום להסתכל רק על מה שמייחד את האובייקט, עליכם לקחת בחשבון כיצד לייחד את האובייקט הזה, מוזרויות וחוסר שלמות מוסיפות אופי לרישום שלכם, ויכולות להציע סיפור לעיני המתבונן.
ליבו ונפשו של אמן מתגלים בפרטים הקטנים ביצירתו. הכנסת פרטים לציור יכולה ללמד אותכם שיעור טוב בסבלנות.
"יש לטפח אמנות נהדרת, לא לייצר אותה, אל תתעלמו מהפרטים האלה או תיתנו לתחושת חוסר הזמן להרתיע אתכם."
יצירת אמנות דורשת אומץ. לבטא את מי שאתם, מה מעניין אתכם ואיך אתם מרגישים.
לפעמים זה יכול להיות מרתיע. עבודה שמרגישה ומשדרת אותנטיות תהדהד יותר אצל אנשים.
"כאשר אתם במקום היצירתי שלכם, סימכו על תחושת הבטן שלכם והיו אקספרסיביים עם הסקיצות שלכם, אל תדאגו או תחשבו על תגובות של אחרים. צרו ללא חשש אם זה יהיה 'טוב' או לא."