top of page
  • תמונת הסופר/תfixline

צבעי שמן בלוקס - BlockX

מותג צבעי השמן המוביל והאיכותי בעולם הגיע לישראל, צבעי שמן ברמת ארטיסט, רכים מאוד,נעימים למגע, מכילים רק פיגמנטים טהורים+שמן (פשתן/פרג). הכנו עבורכם סקירה על ״צבעי השמן הטובים בעולם״



צבעי שמן משובחים


הצבעים עשויים ממבחר הפיגמנטים המשובחים ביותר ועד היום הם עדיין מיוצרים בעבודת יד לפי מסורת Blockx באמצעות טחנות אבן המסתובבות באיטיות. מהניסיון רב השנים של החברה רק פיגמנט טהור משמש ליציבות מקסימלית של אור, עקביות חמאה וערבוב קל על הבד עצמו ולכן הם מקפידים על ייצור הצבעים בסטנדרט הגבוה ביותר.


ז'אק בלוקס - המייסד


כבר בשנת 1865, חבריו הציירים של ז׳אק בלוקס היו נואשים למצוא את צבעי השמן הטובים ביותר. הם כבר לא יצרו בעצמם צבעים בסדנאות שלהם, ובאותה תקופה, התעשייה החדשה החלה לייצר את צבעים. במיוחד עבור ציירים אלה יצא ז'אק בלוקקס, כימאי עשיר, לעבודה. אם לצטט את סלבטור דאלי, הכותב על ז'אק בלוקס:" האיש הזה שמעולם לא צייר, יתרום לציירי המחר יותר ממה שהצלחנו, כל הציירים המודרניים יחד ".

blockx founders

מה מייחד את צבעי השמן של בלוקס?


לצבעים יש דירוג מינימלי של אור מהירות 7 מתוך 8 בסולם ״הצמר הכחול״. תחמוצות ברזל, אדמה ושחורים נטחנים בשמן פשתן. כל שאר הפיגמנטים נטחנים בשמן פרג הידוע בשל חוסר הצהבה ואי היווצרות קמטים בזמן הייבוש.



מדוע לא השתמשו באותו שמן לכל הפיגמנטים?


יש לזכור: חשוב שתכונות השמן יותאמו למאפייני הפיגמנט - המחשבה מושכת. אפשר להשתמש באותו השמן בהנחה שהמאפיינים של כל הפיגמנטים זהים ושימוש באותו שמן עם כל פיגמנט יניב את אותן תוצאות. לשמן פשתן למשל, יש כמה תכונות נהדרות, אבל אם משתמשים בו בצורה עודפת, השמן מתייבש בקימוט וחספוס, ויותר מכך, אם לא מקפידים על כללי השימור הסטנדרטים של טיפול בציור שמן מאור שמש ישיר, הוא אפילו עלול לגרום להצהבה.


בעבר גם השימוש בשמן אגוזים עם פיגמנטים נתן תוצאות טובות. שמנים אחרים כגון חריע או שמן חמניות משמשים כיום יצרנים מסוימים, אך בקטגוריית השמנים הלא מצהיבים, שמן הפרג עדיין נותן את התוצאות הטובות ביותר. יתר על כן, שמן פרג מתווסף לעתים קרובות לשיפור שמנים אחרים, אך בכמויות קטנות בשל מחירו הגבוה. אנו מאמינים כי גם אם שמנים שונים יכולים להתערבב יחדיו ללא בעיות, עדיף לטחון פיגמנטים בשמן אחד בלבד. בדרך זו מתקבלות התוצאות הטובות ביותר.

צבעי השמן של בלוקס נטחנים בשמן שמניב את התוצאות הטובות ביותר - בין אם רק עם שמן פשתן או רק עם שמן פרג.



כיצד נולדים השמנים הטובים ביותר?


  1. ערבוב: פיגמנטים, שמן, שמן פרג בדרך כלל, ומרכיבים ספציפיים מעורבבים מראש בהתאם לטבעם המיוחד כדי להשיג את הדבק הטוב ביותר לכרייה.

  2. טחינה: העיסה נטחנת על טחנת שלוש גלילים העשויה מגלילי אבן, כדי לשמור על טוהר הצבעים, מסתובבת במהירות נמוכה כדי להימנע מחימום. פעולה זו מתבצעת 3 או 4 פעמים בכל פעם הקטנת גודל החלקיקים ומאפשרת לנו למלא את הצינור באופן מיידי כדי לשמר את כל איכויות הצבע.

  3. שלב המבחן: מלבד הניסיון והותק של בעל המלאכה היוצר, בדיקות רבות נעשות לגודל החלקיקים, לעקביות, בזמן הייבוש ועוד. מדגם של כל אצווה נשמר בקפידה במשך שנים.


צבע השמן זמינים ב:

  • צינורות של 20, 35, 200 מ"ל

  • צנצנות של 500 מ"ל ודלי של 5 ליטר

  • מחיר ל40 מל׳: בין 45-240 שח - תלוי בסדרה. (מחירים דומים מאוד למחירי צבעי ארטיזן בארץ ובחו"ל) ניתן לקנות בחנות פיקסליין בראשון לציון.




מוזמנים לצפות בסקירה שעשתה רוני יפה לצבעי השמן של בלוקס בערוץ היוטיוב של קהילת ״בית הספר לציור״:


סיכום חוות דעת על צבעי BLOCKX

הצבעים מצויינים. איכותיים, כייפיים ומתנהגים כצפוי מצבעי שמן - כיאה לצבעים ברמת ארטיסט/ארטיזן הם רכים מאוד אבל ניתנים למריחה בגושים (אימפסטו). נעימים למגע. מכילים רק פיגמנטים טהורים+שמן (פשתן/פרג).


הגוונים שבסרטון ההדגמה:

  • Crimzon Lake

  • Camium Yellow

  • Yellow Ocher

  • Cassel Earth

  • Ivory Black

  • French Ultramarine

  • Titanium White

מהבדיקה נמצא שהצבעים אטומים ונוחים מאוד לעבודה. מתערבבים בקלות ונראה שהצבעים מגיבים בהשפעה ניכרת על גוונים אחרים. ובכל שפופרת יש גוון אחד בלבד. שימו לב לשימוש בצבעים המכילים שמן פרג המתייבש לאט יחסית לשמן פשתן.

מומלץ להתייחס לצבעים המכילים שמן פרג כשכבה "שמנה" ולעבוד איתם מעל לשכבות צבע המכילות צבעים עם שמן פשתן.





739 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page